2016. sze 04.

Cassandra Clare: Az angyal (Pokoli szerkezetek 1.) - értékelés

írta: Hannee
Cassandra Clare: Az angyal (Pokoli szerkezetek 1.) - értékelés

Miután elolvastam A Végzet Ereklyéi - sorozatot, alig vártam, hogy elkezdhessem az előzmény-trilógiát, azaz a Pokoli szerkezeteket. Eredetileg úgy ajánlatos olvasni az árnyvadászok világáról, hogy ezt a trilógiát a Mennyei tűz városa előtt olvassuk el... Ez nekem nem jött össze, ugyanis az Elveszett lelkek városa után rögtön szükségem volt a folytatásra - spoilerek ide, vagy oda. Egyébként szerintem nem lőtt le a hatodik könyv minden csavart és poént, melyek miatt élvezhetetlenné vált volna ez a trilógia. Az angyal a fordulataival, a titokzatosságával elérte, hogy végig izguljam a regényt, és már tűkön ülve várom, hogy olvashassam a folytatást!

FÜLSZÖVEG:

A mágia veszélyes – de a szerelem még veszélyesebb!

Amikor a tizenhat éves Tessa Gray megérkezik a viktoriánus Angliába, valami rettenetes vár rá a londoni Alvilágban, ahol vámpírok, boszorkánymesterek és más természetfeletti lények járják az utcákat a gázlámpák alatt. Tessának nincsenek barátai, és egyetlen pillanatra sem érezheti magát biztonságban, ezért menedéket kér az Árnyvadászoktól, akiknek egyetlen célja, hogy megszabadítsák a világot a démonoktól.
Ahogy egyre mélyebben merül el a világukba, a lány azt veszi észre, hogy egyszerre varázsolja el két legjobb barát, és nemsokára rá kell döbbennie, hogy a szerelem a legveszélyesebb varázslat mind közül.

A fülszöveg eléggé romantikusnak mutatja be ezt a regényt, holott nincs komoly szerelmi háromszög, sem bimbódzó románc (még!), mint Clary és Jace esetében. Persze, van benne két csókjelenet és néhány érzelmesebb jelenet, de ez a kötet inkább a cselekményről, a szereplők megismeréséről szólt, és nem a romantikáról.

Ettől eltekintve imádtam a két főszereplő fiút, Jemet és Willt, és nagyon kíváncsi leszek, hogyan alakul majd a kapcsolatuk Tessával, főleg úgy, hogy a fiúk legjobb barátok, mi több, parabataiok (aki olvasta már ezt a trilógiát, vagy a TMI-t, akkor érti). Will Herondale titokzatos karakter, akitől mindenki óvva inti Tessát. De éppen ezért érdekes a fiú karaktere, valószínűleg annyi minden fog még kiderülni róla a következő részekben, hogy az eszméletlen! Jemet jobban kedveltem egy árnyalatnyival, mint Willt. Ez a fiú sokkal kedvesebb, barátságosabb és könnyebben ki lehet igazodni rajta. A betegsége miatt sajnáltam, meg kell vallani, nagyon elgondolkodtató története van...

Képtalálat a következőre: „jem carstairs”

(Forrás: www.pinterest.com)

Tessa egy olyan főszereplő, aki nem minden könyvben szerepel. Nem az a tipikus, szerelmi gondokon csámcsogó lány, hanem egy talpraesett, olvasást kedvelő, bátor lány. Ami a bátyját illeti, sejtettem... Ó, és szükségem van egy olyan nyakláncra, mint Tessáé, olyan különleges volt az az ékszer! <3

Képtalálat a következőre: „clockwork angel”

(Forrás: www.powerplantcreative.com)

A Pokoli szerkezetek főgonoszának is sejtettem a titkát, azaz a nagy csavart. Vele kapcsolatosan is rengeteg kérdésem merült fel, melyekre szeretném minél hamarabb a választ megkapni. Összességében nagyon furcsa, hogy az 1800-as években játszódik, és értem, hogy kitaláció, de a technikai fejlettség alaposan meglepett. Soha nem gondoltam volna, hogy egy régebbi korban játszódó könyv is lehet jó, Cassandra Clare viszont bebizonyította, hogy igenis lehet. Egy rossz szót nem tudnék mondani erről a könyvről, talán csak azt, hogy rövidnek találtam. Kedveltem a szereplőket, örültem, hogy újra "találkoztam" Magnus Bane-nel... Nincs okom panaszkodni, mindenkinek ajánlom a könyvet.

Szólj hozzá