2016. júl 26.

Veronica Roth: A lázadó - értékelés

írta: Hannee
Veronica Roth: A lázadó - értékelés

A beavatottról készült könyvértékelésem már elkészült (ITT találod), most pedig érkezik a trilógia második részéről a rövid véleményem.

FÜLSZÖVEG:

Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában. Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát –, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.

 

A lázadó rettenetesen izgalmasan kezdődik, aminek nagyon örültem az első rész függővége után. Még mindig rengeteg fordulat meglepett a könyvben, annak ellenére, hogy ezt a részt is láttam már filmben.

Ez a rész sokkal jobban bejött, mint az előző, hiszen sokkal több esemény történik benne. A legjobban annak örültem, hogy Christina, Tris barátnője visszatért, és annak is örültem, hogy megbocsátott a lánynak.

A filmben teljesen máshogy volt megcsinálva (tudom, tudom, már megint a film...) az a rész, amikor Jeannin és Tris ,,együtt töltenek egy kis időt".

Majdnem minden tetszett ebben a regényben, kivéve a ,,mini-világvége", aminek már az előző részben sem tudtam örülni.

Ja, és újabb szereplőket ismerünk meg. Őszintéket, valamint jobban beleáshatjuk magunkat a csoport nélküliek életébe, akiknek a vezetőjét ki nem állhatom... És még mindig nagyon sajnálom Négyest (nem árulom el, miért). Ha már a szereplőknél járunk, muszáj megemlítenem Torit, aki Tris alkalmassági vizsgáját vezényelte le. Az előző részben kedveltem őt, ennek a könyvnek a végén viszont már elbizonytalanodtam.

Caleb-et KI NEM ÁLLHATOM! Soha nem volt a kedvenc szereplőm, és szerintem már nem is lesz az. Hogy viselkedhet így?? Az előző részben Peter-t utáltam ennyire, most viszont sikerült egy negyed fokkal megkedvelnem őt, bár azért nem bízok még meg benne. Jelenleg nálam Caleb az új Peter.

A vége megint elég durva volt (=óriási függővég). Most pedig megyek, és olvasom A hűségest, a trilógia harmadik és egyben utolsó részét.

 

 

Szólj hozzá