2016. ápr 30.

Leiner Laura: Bexi-sorozat 4. (Nélküled)

írta: Hannee
Leiner Laura: Bexi-sorozat 4. (Nélküled)

Hát, ez a bejegyzés is elérkezett! A tervezettel ellentétben, ebben az értékelésemben előfordul egy-két spoiler. Erre figyelmeztetni foglak titeket, hogy még véletlenül se lőjek le semmiféle poént. ;)

FÜLSZÖVEG:

Bexi és Nagy Márk története sosem volt egyszerű. Az, hogy Márk leütötte Beki exét egy tévéműsor kellős közepén, nem sokat segített a kapcsolatukon, sőt. Vajon lehet újra Berk, esetleg Márxi, vagy a Fogd be Aszád tagjai újabb vicces párneveken törhetik a fejüket? És hogyan fog hatni mindez Körte, Evelin és Aszádék, Anti és a trágár csellista jól összeszokott csapatára? Van helye köztük újabb embereknek is, vagy végleg széthull a társaságuk?

Az Illúzió utolsó oldalai miatt szerintem kevés olyan Bexi-olvasó van, aki ne kaparta volna a falat a folytatásért. Érdekelt Márk és Geri sorsa. Kíváncsiak voltunk, mi lesz Márxival/Berkkel, Körtével, Aszádékkal, Nagy Márk könyvével...

A könyv összességében szuper volt. Azt mondhatnám, hogy ez a könyv kicsit hasonlít a legelső Bexi-kötetre, a Késtélre. Ami a szerelmes részeket illeti, Márk hozta a formáját... De erről egy kicsit később.

FIGYELEM! SPOILER KÖZELEDIK!!!

A regény első OMG pillanata volt, amikor megjelent Tomi. Tomi Bexivel. Toxi... A helyzet az, hogy erre lehetett számítani. Egyrészt azért, mert Laura említette, hogy lesz egy új szereplő, aki nagy szerepet fog kapni. Másrészt pedig, Tomi már nem teljesen új szereplő. Aki ugyanis figyelmesen olvasta az Illúziót, ott felfedezhette azt a részt, amikor az Üres Utcák hip-hop banda tagjairól beszélgetnek a lányok, és ott kerül szóba Tomi. Akinek amúgy fogalmam sincs a keresztnevéről, de ez most nem lényeges annyira. Először odáig voltam Tomiért. Kedves volt, bókolt Bexinek és NORMÁLIS volt. Nem lehetett utálni, és bevallom, ő az első olyan fiú szereplő a sorozatban, akit azonnal megszerettem. Viszont Nagy Márkot már annyira megkedveltem az Illúzióban, hogy vártam arra, hogy ebben a kötetben végre kiteljesedik a szerelmük, és Márk megint olyan cuki lesz... Hát, Beki és Márk kapcsolata most pont olyan volt, mint amikor megismerték egymást. Na jó, annál azért több, de most miért csak tizennyolc óráig voltak képesek együtt maradni???

SPOILER VÉGE

A következő szereplő, akiről beszélni szerettem volna, az Evelin. Evelinről soha nem gondoltam, hogy valaha szeretni fogom. Pedig a Nélküledben belopta magát a szívembe. Nagyon jó barátnő és hatalmas beszólásai vannak. Bexi mellett áll a bajban, amit nagyra becsülök benne. Remélem, hogy pozitív szereplő marad. Na és a Pavelin... :D

A másik kedvencem a menedzser, Körte. A kezdetektől fogva nagyon szerettem, jó menedzser, és bár egy kicsit furcsa, ettől függetlenül teljesen oké. Hát még a kiskutyája, Madzag, aki annyira cuki és vicces, hogy arra nincsenek is szavak! Mind Madzagot, mind Körtét nagyon bírtam. Kevesebb körtés jelenet került ebbe kötetbe, hiányzott a menedzser hülyéskedése. Viszont nagyon remélem, hogy megtalálja a boldogságot, és szerez magának legalább egy felnőtt barátot (akik olvasták a kötetet, értik). ;)

A kedvencek után jön az a szereplő, akit az utóbbi két részben nagyon megutáltam. Vajon ki is ő? Geri, természetesen. Gerit a kezdetek kezdetén még bírtam, habár rengeteg ellenérzésem volt vele kapcsolatban. Aztán ő is belépett a sztárvilágba, undorító dolgokat művelt, szétcsapta (szó szerint is) Beki és Márk kapcsolatát és valamiért - nem is értem, miért - megutáltam Nádor Gergőt. Ha megjelent egy jelenetben, lekevertem volna neki egyet, annyira nem tudtam elviselni. Szerencsére a Nélküledben keveset szerepel, de azért vannak alattomos húzásai. A rajongóinak az elnevezése pedig borzasztó... (Akik olvasták már ezt a kötetet, érteni fogják a lenti képet. :D)

Nagy Márk... Az Illúziót olvasva elolvadtam a kedvességétől és a cukiságától, és ekkor lettem igazi Márker. A Nélküledben viszont ritkán éreztem, hogy annyira szeretném Márkot, újból előkerült a srác egoista énje. Aztán az utolsó fejezetek egyikében (nem árulom ám el, melyikben, haha) elolvastam a részletet Márk könyvéből, és ott megint beleszerettem. Kellett egy ilyen rész... Mindig késleltették, annyit röhögtem azon, hogy Lili mindig mondta Bexinek, hogy olvasson bele a könyvbe, Bexi pedig halasztgatta, és annyira egyértelmű volt, hogy úgy is elolvassa...

FIGYELEM! SPOILER KÖZELEG!

Szinte utoljára hagytam a dalt, ami a ,,Nélküled" címet kapta. (Igen, innen a könyv címe.) Nagyon aranyos indok, amiért ez lett a dal címe, illetve, hogy Beki miért írta meg. Természetesen köze van Nagy Márkhoz. Az ő szájából hangzott el ez a szó. A dalszöveg is klassz lett. Annyit elárulok, hogy Bexi nem magának írta a dalt.

A ,,Nélküled" mellett főhősnőnk újabb dalszöveggel állt elő, amiről semmit sem tudunk, még a címét sem. Ez nagyon idegesített, hogy beszélnek róla, de nem mondják el a címét!!! (Van egy olyan sanda gyanúm, mi lesz a következő kötet címe...)

SPOILER VÉGE!

Végezetül pedig a végéről fogok beszélni. A várttal ellentétben, szerintem nem volt durva ez a befejezés. Kicsit hasonlított az SzJG 4. végére. Mindettől függetlenül, én nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra.

Azt hiszem, kiderült már, hogy nagyon szerettem ezt a Leiner Laura kötetet is. A könyvben újabb problémák merülnek föl és régi gondok oldódnak meg. Elvarratlan szálak maradnak, de mégsem sok. Nem érzem azt, hogy valamelyik kérdésemre nem kaptam volna meg a választ. A függővég, úgy látszik, már a Bexi-sorozat védjegye, de nekem kifejezetten tetszik így. :)

Jó olvasást, Márkerek! ;)

 

 

 

Szólj hozzá