2015. már 01.

Mészöly Ágnes: Darwin-játszma

írta: Hannee
Mészöly Ágnes: Darwin-játszma

Pontosan két perccel ezelőtt végeztem a könyv olvasásával, szóval még frissek az emlékeim. :) A könyvet a héten szereztem be, és az volt a különös, hogy tulajdonképpen nem is ezért í könyvért indultam, de valahogy mégis ezzel tértem haza. Egyáltalán nem bántam meg, bár a regény igen különös hangulattal rendelkezik. Ezt a hangulatot valahogy úgy tudnám jellemezni, hogy próbálsz boldog lenni, és az is vagy, de belül mégis olyan depressziós érzésed van. Ezt nagyban segíti, hogy a történet egy visszaemlékezés.

A történet nagy vonalakban a hátborítón található. Négy barátnőről szól főként. Hamar Kata a főszereplő, akinek édesanyja ugyanabban a suliban tanít, mint ahová ő jár, a futás az élete, ráadásul kőkeményen reálos (azaz a reál tantárgyakban jó), nem éppen az a ,,szerelmi ügyeken agyalós'' lány. Ezért is kicsit másak a csaj love sztorijai. Egyik barátnője Patrícia, a modell, aki érzékeny lelkű és sokat sír, ráadásul az édesapja is megér egy külön misét... A másik LB-je Hargitai Lidi. Lidi vallásos családból származik, magabiztos, és a ,,tökéletes" hatását kelti. A bátyja, Márk szerelmes a főhősnőbe. A harmadik barát Zsófi, az irodalmár. Szeret történeteket kitalálni, író barátai vannak...

A lányoknak egy igen szerencsétlen osztályfőnökük van, aki nem képes kiállni az osztálya mellett, nem képes elintézni dolgokat. Egyszóval: béna. Még a komolyabb ügyekben sem hajlandó a saját bűnéért felelősséget válalni, inkább Katára és egy barátjára Bernáth Samura hárítja a dolgot. A lányok megelégelik ezt, és létre hozzák a Darwin' Doughters-t, aminek a neve onnan ered, hogy az ofőjük biosztanár, és ugye Darwin is biológiával foglalkozott. :) A lányok aljas dolgokat tesznek, például feltörik a facebook fiókját, az üzeneteit is olvasgatják, és ez még nem minden. A vége iszonyatosan lesokkolt, soha nem gondoltam volna, hogy így fog végződni.

Mindemellett ki kell térnem a már említett szerelmi szálakra is. Kata egyáltalán nem taglalja úgy a kapcsolatát a fiúkkal, mint ahogy azt bizonyos lányregényekben olvashatjuk. Talán azért is nem, mert a történet nem a szerelemről szól ebben a könyvben. De valahogy akkor is ott volt benne a romantikus szál, még ha nem is feltűnően egy valakié, hanem több emberé.

Ha felkeltette az érdeklődéseteket a regény, olvassátok el bátran! Leginkább 14 éven felülieknek íródott, de ettől függetlenül még a fiatalabbak is megérthetik.

No, és akkor jöjjön a Reading Challenge pipáló rész!

READING CHALLENGE PIPÁLÓ:

Oké, nem nagyon, de akkor is egy kicsit: A könyv, ami megijesztett. :D Oké, a könyv egyik poénja miatt a Memoár kategóriába is sorolhatjuk. ;D Mészöly Ágnes írta, szóval Könyv, amit női író írt. Ráadásul sohasem olvastam még tőle semmit, tehát: Könyv egy írótól, akitől még nem olvastál. Igen, tudom, kihangsúlyoztam, hogy ez nem egy romantikus történet, de nyomokban akkor is benne van a Könyv, aminek fő eleme egy szerelmi háromszög. Volt benne szerelmi háromszög, csak olvasd el. ;) Szerintem egyértelmű, hogy Könyv, ami egy középiskolában játszódik. Ciki, vagy sem, volt a végén a Bernáth Samu-s rész, na azt megkönnyeztem: Könyv, ami megríkatott. Ez összesen 7 pipa! :)

 

darwin-jatszma.jpg

Szólj hozzá