2016. máj 01.

My Best of Nélküled (SPOILER!)

írta: Hannee
My Best of Nélküled (SPOILER!)

Itt van a második megígért bejegyzés a Nélküledről, amiről tegnap írtam meg a véleményemet, amit ide kattintva elérhettek. Leiner Laura stílusát nagyon bírom, de ennyi jó részt, illetve idézetet még egy könyvében sem olvastam. Rengeteg mondatot gyűjtöttem ki az idézetes füzetembe, és sok párbeszédes részt többször egymás után olvastam el, mert fantasztikusak voltak. Ebben a bejegyzésben az én kedvenc Nélküledes mondataimat fogom megosztani veletek. Határozottan spoileres lesz, szóval ha még nem olvastad Laurának ezt a könyvét, akkor gyorsan olvasd el, majd csak azután térj vissza ide. ;)

Bárcsak engednéd, hogy elengedjelek,

ha ez lenne a boldog végünk.

Mégis ezer napot választanék egyedül,

ha tudnám, megvolt a befejezésünk.

,,- Csak - rázta meg a fejét tanácstalanul - fogalmam sincs, milyen lesz.

- Mi? - kérdeztem.

- Nélküled (...)"

 

,, - Oké, gyerek, árulj már el valamit.

- Hm? - szipogtam. - Asszem, Nutella ment az orromba - tettem hozzá, és rájöttem, miért nem szerencsés egyszerre sírni és enni."

 

,, Ti ketten...Az mindig egy káosz volt."

 

,, - Istenem, miért kell nekem tinikkel kezdenem? - temette a tenyerébe az arcát a menedzserem. - Most mennem kell, mert Aszádék farsangi rendezvényen lépnek fel egy általános iskolában. Bogyó az előbb írt, hogy megvannak a majomjelmezeik, a kölcsönző előtt vár - közölte, majd átgondolva a kimondott szavait, megrázta a fejét. - Kellene nekem néhány felnőtt barát."

 

,, Mert olyan csak egyszer fordult elő a műsor történetében, hogy a legnagyobb esélyes végül elbukta."

 

,, Tavasz. A legjobb időpont a változásra és változtatásra."

 

,, - Nem is - nevettem fel, mert a torta úgy nézett ki, mint amit gyorsan fel kell vágni, mielőtt magától lelép.

- Baloghot ismerve akciósan vette. Talán már lejárt.

- Tavaly - fokoztam, és elkezdtük felszeletelni (vagy éppen feltrancsírozni) a kétes eredetű és nem túl biztató állagú tortámat."

 

,, (...) És azért járok egyáltalán edzeni, mert a fellépések alatt az Elfogyott az utolsó Túró Rudi dalunk annyira ugrálós, hogy kiköpöm a tüdőm a szám végére. A kölykök simán bírják, én meg olyan vagyok, mint egy tbc-s."

 

,,- A képet megmutattad! - szóltam sértetten.

- Azzal motiváltalak.

- Kösz. Eléggé fájt."

 

,, Nagy Márknak nem írhatnak rossz számot, neki olyan kell, ami...ami nagyon jó (...)"

 

,,- Akváriumot? - csodálkoztam.

- Azt. Kitalálta, hogy az akvarisztika az új hobbija.

- Honnan ismeri ezt a szót? - ámultam el.

- Fogalmam sincs, valahol hallotta."

 

,,- Nem tudom - motyogtam. - A francba - sóhajtottam.

- Mi az? - kérdezte.

- Kifogyott a Nutella - kapargattam az üveg alját egy kanállal.

- Pontosan mennyit zabálsz belőle egy nap? - szidott le Evelin telefonon keresztül.

- Amennyi leköti a figyelmemet (...)"

 

,,- Ez valami előírás, hogy a hip-hop zenészek nem vehetik le a sapkát? - mosolyodtam el.

- Aha. Mindig ebben vagyunk. A hajmosás necces, de amúgy nem para (...)"

 

,, - Ti lányok, borzalmasak vagytok. Fogadjunk, hogy csak azért mondjátok, hogy kontrázzunk valami ,,neeem, dehogy, csinos vagy, hidd el" dumát - röhögött fel."

 

,, Forgatókönyv szerint történt minden, ahogyan annak lennie kellett."

 

,, Ha sokat agyalsz, az tök gáz"

 

,, - Szóval ez egy paradoxon - feleltem, jelezve, hogy értem, amit mondanak. Azt viszont szemmel láthatóan ők nem értették, hogy mi az a paradoxon."

 

 

,, Általában úgy van, hogy amikor az ember végre megtalálja önmagát, és a kiegyensúlyozottá vált életében hátradőlne egy kicsit, hogy kiélvezze, akkor... Akkor az úgy nem vicces. Ilyenkor a sors keze, vagy akármi inkább belenyúl a dolgok alakulásába, megpiszkálja egy kicsi, csak hogy szórakoztatóbb legyen a műsor. Pedig én marhára nem akartam szórakozni."

 

,, - Örülök. Mikor mutatod be nekem?

- Soha? - kérdeztem vissza frappánsan."

 

,, - Még álmodom, vagy anyu tényleg Dr. Dret üvöltet a konyhában?

- Bárcsak álmodnád - dünnyögtem, és becsuktam magam mögött a fürdőszobaajtót."

 

,, - (...) Tudod, hogy te vagy a legeslegjobb barátom az egész világon - pislogtam rá bocsánatkérőn.

- Jó. Nekem viszont Madzag - közölte, mire elnevettem magam."

 

,, - Szia. Nem neked szurkoltam (...)"

 

,, - Jó, Márk, mindenki tudja, hogy ma van a születésnapod, Ausztráliában lassan vége is, úgyhogy a lényeget - forgattam a szemem.

- Tényleg, Ausztráliában nemsokára vége - töprengett."

 

,, - Látod, balhéztál a cukrászdában, és leejtetted a fagyit. Ezt úgy hívják, hogy karma - nevettem ki.

- Igen? Ezt meg úgy hívják, hogy kárörvendés - lépett oda hozzám, és egy határozott mozdulattal kiütötte a kezemből a fagyimat."

 

,, - Ez az idei év poénja. Pedig még csak április van (...)"

 

,, - A Berk-effektus. Ami veletek van. Azokra mondjuk, akik gyűlölik és szeretik egymást, nem bírnak meglenni a másik nélkül, de együtt sem, állandóan vitatkoznak, miközben tökéletesen kiegészítik egymást."

 

,, - Hé. Képzeld, elkísértem ma Daniellát a zeneművészetire, és miközben vártam, zongoráztam valakinek.

- Kinek? - csodálkozott.

- Nem tudom - vonogattam a vállam. - De klassz volt."

 

,, Nagy Márk a húgommal volt, és pont láttam, ahogy odaadja neki a Hullócsillag-könyvet.

- Tényleg? Ez az első példány! - kerekedett el Lili szeme.

- A tiéd lehet. Olvasd el mindenki előtt. Az elég menő, nem?"

 

,, - Beki, török mondás szerint, ki nem szeret döner kebab, nem jó ember - mondta határozottan."

 

,, - Az állatok megérzik, ha valaki őrült (...)"

 

,, Nincs mese, olyan világot élünk, ahol még a kutyák is Márkerek."

 

,, Nagy Márk: Márkság. Ami én vagyok. Mármint, ami publikusan vagyok, amit kitaláltam, mint brandet. A márkság az, amit képviselek. Laza, felháborítóan jól néz ki, jó a hangja, magabiztos..."

 

,, Tudod, kívülről ez olyan rohadt szépnek tűnik. Megélni maga a pokol."

 

,, Mindannyian hullócsillagok vagyunk (...)"

 

,, - Anyura ütöttem - vigyorgott Lili büszkén. - Így osztották a lapokat. Én okos vagyok, Beki pedig művész - közölte tényszerűen, Körte pedig remekül szórakozott rajta."

 

Szólj hozzá