2014. aug 12.

London látnivalói

írta: Hannee

Fogadni mernék, ha lehetne három kívánságotok, amit valaki teljesítene, tuti köztük lenne az, hogy eljuss Londonba. Ha meghalljuk azt a szót, hogy London, eszünkbe jut a sok-sok emeletes piros busz, egy angol szó és a londoni nevezetességek a Big Ben-től a Tower Bridge-ig. Én pedig bemutatom nektek ezeket a látnivalókat egy turista szemével.

Városnézés

Ha már eljutottunk Londonba, biztos, hogy legelőször mindenki sétálna egyet a városban, és megnézné a híres épületeket. Például a Towert, ahol végigsétálhatunk a várfalon, lefotózhatjuk a koronázási jelképeket, giganagy hollókat láthatunk és megtekinthetjük a drótból készült majmokat, a jegesmedvét és az elefánt fejet. Innen, a Towerből már látszódik a Tower Bridge, ahol turisták hada látogatja meg a Tower Bridge kiállítását a tornyokban, és persze végig lehet sétálni a hídon, hogy újabb fényképeket lőjünk. Ha már itt vagyunk, feltétlenül fel kell mennünk a Belfast hadihajóra is, mert sok információt tudhatunk meg a világháborús tankhajóról! Pár metrómegállóval arrébb rátalálunk a hatalmas óriáskerékre, a London Eye-ra. Odafelé haladva egy graffitivel telefestett kis aluljáróban láthatunk négy-öt gördeszkást, akik mindenféle trükkökkel nyűgözik le a nézősereget. Ha feljutottunk az óriáskerékre, élvezzük a gyönyörű panorámát, és fotózzuk le minden oldalról a parlamentet és a Big Ben-t.

Chelsea stadion

Ha megszállottan rajongtok a fociért (és Londonban jártok), feltétlenül nézd meg a Chelsea Stadiont (másnéven Stamford Bridge), és légy jelképesen a focicsapat tagja egy kép erejéig! (Azaz: van egy nagy kép, amin a csapattagok feszítenek és előtte van egy szék, amibe beleülhetsz, valaki lefotózhat, és így vagy benne a csapatban. :D)

Warner Bross Stúdió - Harry Potter Múzeum

A Harry Potter forgatási helyszíne. Az utazási irodától egy Harry Potter-esre feldekorált emeletes busz visz a Warner Bros Stúdióhoz. Ahogy belépünk a Múzeum ajtaján, az aulát a főszereplők plakátjai díszítik, beletehetjük tenyerünket a három főhős kézlenyomatába, megtekinthetjük Harry poggyászait és a repülő autót is! Miközben sorban állunk, azért, hogy bejussunk, megtekinthetjük a lépcső alatti gardróbot, ahol a kisfiú töltötte éjszakáit. Miután bejutottunk a terembe, megnézünk pár felvételt arról, hogy Rowling-nak honnan jött a HP ötlete, valamint Emma Watson, Rupert Grint és Daniel Radclif is mond pár szót, hogy milyenek voltak a frogatások. A következő terembe az ajtók ,,varázsszóra" nyílnak (Alohomora). Ebben a teremben szintén a főszereplők mondanak pár szót a vásznon, majd felmegy a vászon, és elénk tárul a Roxfort kapuja, ami kinyílik. Megtekinthetjük a hatalmas ebédlőt, a smink asztalt és a ruhatárat, ahol a szereplők ruháját készítették, akár kipróbálhatjuk a seprűn repülést is. És megtudhatunk minden filmes trükköt, van amit mi is kipróbálhatunk, például a Weasley-konyhában. Az udvaron vajsört szürcsölgetve körültekinthetünk: Voldemort apjának sírja, a Privet Drive...csodás helyszínek. Később a HP különös lényeit (Csikócsőr, baziliszkusz, dementorok, Voldemort, mandragóra, Szörnyek szörnyű könyve, stb.) csodálhatjuk meg. Ha van még egy kis időnk a busz indulásáig, nézzünk be a shop-ba, ahol vehetünk sálakat (Harry Potter-est, természetesen), kulcstartó hippogriffeket, ceruzát, radírt, plüssöket, kerek szemüveget és még egy csomó mindent. Úgy kalkuláljunk, hogy ez egésznapos program...

M&Ms bevásárló központ

Vagyis M&Ms kulcstartók, hűtőmágnesek, plüssfigurák, pólók és M&Ms minden színben és mennyiségben!

Egyéb helyek

A Buckingham palota és az őrségváltás, a St. James Park és a Churchill-bunker kihagyhatatlan! A St. James Parkban a mókusokat kézből etethetjük (vigyetek valami kenyérmorzsát), a kacsák is bátrabbak, szinte már a cipődet tapossák. :D Churchill II. világháborús bunkerja pedig nagyon érdekes!

Tipikus angol kaják

Fish&Chips, almás pite vaníliás öntettel és az angol puding finom csemegék lehetnek uzsonnára, ebédre, vagy vacsorára. Érdemes kipróbálni!