2016. aug 12.

Veronica Roth: Négyes - értékelés

írta: Hannee
Veronica Roth: Négyes - értékelés

Miután elolvastam a trilógiát - ti pedig a véleményemet az egyes részekről - , természetes volt, hogy elolvasom a Négyes névre hallgató, rövid kiegészítő kötetet, amely Tobias Eatonról, azaz Négyesről szól. (Személy szerint, nekem nehezemre esik Négyest Tobiasnak hívni, nem tudom, miért, talán a "Tobias" később jött, mint a "Négyes", így én folyton Négyesnek fogom szólítani.) Négyes a kedvenc karakterem volt, és a trilógia olvasása közben életének sok fontosabb mozzanata kíváncsivá tett, főleg azok, amelyeket az írónő csak egy-két mondattal említett meg.

Fülszöveg:

EGYETLEN DÖNTÉS
amely megszabadít a múltadtól
EGYETLEN DÖNTÉS
amely meghatározza a jövődet
EGYETLEN DÖNTÉS
amely végérvényesen megváltoztat
EGYETLEN DÖNTÉS
és szabad lehetsz.

A New York Times sikerszerzője, Veronica Roth könyve kiegészíti a világszerte kedvelt Beavatott-trilógia történeteit, és nem csak azért, mert a sokak által megkedvelt Tobias szemszögéből meséli el a márt ismert eseményeket. A négy novellából és három rövidebb jelenetből álló kötet bepillantást nyújt a Tobias múltjába és lelkivilágába, így szerves részét képezi a trilógiának.

A könyv három részt tartalmaz (amelyek Négyes csoportváltását, Trissel való találkozását mutatja be) és négy exkluzív részletet, amelyekre szerintem sok olvasó kíváncsi. Egy érdekesség, melyet a könyv előszava is megemlít: Veronica Roth kezdetben Négyes szemszögéből kezdte írni ezt az egész történetet. Engem mindig is érdekeltek az írással kapcsolatos kulisszatitkok, szóval előfordulhat, hogy egy-két ilyet tartalmazni fog néhány értékeléssel foglalkozó bejegyzésem.

Négyes apja, Marcus Eaton eddig a kötetig számomra semleges volt, mármint nem utáltam és nem is szerettem. A Négyesben viszont annyira megutáltam, hogy arra nincsenek szavak. Az Önfeláldozókkal sem volt semmi bajom, sőt, kedveltem és értékeltem a jó cselekedeteiket, a könyv után viszont kissé átértékelődött bennem néhány dolog.

Rengeteg apró titokra fény derül, amire sokunk lehet kíváncsi. Itt minden le van írva, ami a csoportrendszer bukásához vezetett. Nagyon örültem neki, hogy beleleshettem azokba az időkbe is, amikor ez az egész csoportosdi normálisan működött. Komolyan mondom, öröm volt olvasni. A Bátrak teljesen máshogy viselkednek, mint a trilógiában. És kimondhatatlanul utálom Ericet! Ő a felelős azért, amiért a Bátrak beavatása Tris idejében olyan volt, amilyen. Persze, nem ő az egyetlen vétkes, viszont azt kerek perec ki kell jelentenem, hogy Eric minden, csak jó ember nem.

(Forrás: www.eclipse-sumerki.ru)

Meglepően furcsa volt úgy olvasni ezeket a részeket, hogy tudtam, mi lesz a végkifejlet. Sokszor megmosolyogtatott Négyes bizonytalansága, hiszen tudatában voltam a dolog végkifejletének. Máskor viszont együtt tudtam a sráccal idegeskedni, mivel - mint már említettem - sok olyan dolog történik a kötetben, amikről a trilógiában nem írnak.

(Forrás: www.tumblr.com)

Mindenkinek ajánlom ezt a regényt, természetesen az első Beavatott-regény után, hisz úgy lesz érthető. Ha esetleg nem nyerte el annyira a tetszésedet a trilógia, akkor is megéri elolvasnod ezt a kötetet. Én is hasonló cipőben jártam, bár nem volt bajom a trilógiával, viszont a Négyes ezerszer jobban tetszett. A Négyes-rajongóknak kötelező ez a könyv. Számomra sokkal több volt ez, mint egy szimpla kiegészítő kötet.

Szólj hozzá