2016. sze 25.

Inkább... BOOK TAG

írta: Hannee
Inkább... BOOK TAG

Már egy ideje nem olvashattatok könyves taget a blogon, úgyhogy most elkészítettem a híres "Inkább könyves tag"-et, amiről szerintem már ti is hallottatok. A tag lényege, hogy két-két dolog között kell választanom, és azt mondják, hogy igen nehéz választani ezek közül. Én úgy gondolom magamról, hogy könnyen hozok döntéseket, ezért is szeretném próbára tenni magamat.

Képtalálat a következőre: „which way is right which way is wrong”

1. Melyiket olvasnád inkább: Csak trilógiákat vagy csak önálló könyveket?

Igazából ez egy eléggé elgondolkodtató kérdés annak, aki egyszerre olvas különálló regényeket és sorozatokat. Én azt vettem észre, hogy egy sorozat sokkal nagyobb nyomot hagy bennem, mint egy önálló könyv. Persze, vannak kivételek, például a Veled minden hely ragyogó, a Pánik, vagy a LOL-könyvek, de egy könyvsorozatban jobban megismerhetjük, megszerethetjük, megutálhatjuk a szereplőket, és sokkal több a csavar is. Szóval győztek a könyvsorozatok!

Képtalálat a következőre: „fanart finch theodore”

(Forrás: www.pinterest.com)

2. Kitől olvasnál inkább: csak nőktől vagy csak férfiaktól?

Általában nem ez alapján válogatok olvasnivalót, úgyhogy most az alapján fogok dönteni, hogy férfi vagy női íróktól van-e több kedvenc regényem. Van egyszer Cassandra Clare, J.K. Rowling, Leiner Laura, J.L. Armentrout, Maros Edit. Másfelől viszont ott van John Green, Nógrádi Gábor és Jay Asher. Jelentősen több nőt tudok felsorolni, mint férfit.

Képtalálat a következőre: „cassandra clare gif”

(Forrás: www.sugarscape.com)

3. Hol vásárolnál inkább: könyvesbolt vagy online?

Aki már régebb óta olvas engem, az tudja, hogy a könyvesboltok szerelmesei vagyok, viszont mostanában rákaptam a netes rendelésre is. Viszont még mindig úgy gondolom, hogy eljárni a könyvesboltba, belelapozni a regényekbe és keresgélni, amíg meg nem szólít az eladó, hogy miben segíthet, sokkal izgalmasabb, mint online kosárba tenni a regény(eke)t.

4. Melyiket választanád inkább: az összes könyvből film, vagy sorozat?

Őszintén, egyáltalán nem, illetve nagyon ritkán nézek tévét, tényleg. Általában az olvasást választom helyette. Mostanában elég népszerű sorozatokat készíteni a regényekből, bár nekem sokkal inkább a filmek jönnek be. Sokszor van úgy, igen, hogy a könyv jobb a filmnél, de azért azt is be kell ismerni, hogy sokszor meg a film jobb a könyvnél.

Képtalálat a következőre: „saphirblau gif”

(Forrás: gideon-devilliers.tumblr.com)

5. Mennyit olvasnál inkább: 5 oldalt naponta, vagy hetente 5 könyvet?

Hát persze, hogy öt könyvet hetente! Ki akarna öt oldalt olvasni naponta, ha helyette öt egész regényt is elolvashat? Az egyébként egy sorozat/hét!

6. Mi lennél inkább: kritikus vagy író?

Szerintem az, aki kritikus, egyben író is, hiszen a könyvkritikák többnyire írásban születnek meg, valamint ahhoz, hogy elbírálj egy könyvet, némi írói tudással is kell rendelkeznie az adott személynek. Ami engem illet, rengeteg olyan bejegyzést olvashattok a blogon, amelyekben konkrét könyvekről fejtem ki az én saját véleményemet. Ez csupán az én benyomásom az adott könyvre, nem szakszerű kritika. Egyébként nagy szenvedélyem az írás, legyen szó a blogról, vagy másról. És azt hiszem, inkább lennék író.

Képtalálat a következőre: „könyv gif”

(Forrás: bulac.lapunk.hu)

7. Mit tennél inkább: újra és újra elolvasnád a kedvenc 20 könyvedet, vagy mindig ezidáig el nem olvasott könyveket kéne bújnod?

Nem vagyok újraolvasós típus, jobban szeretek inkább újabb világokba belecsöppeni.

8. Mi lennél inkább: könyvtáros vagy könyvesbolti eladó?

Könyvesbolti eladó. Az annyira menő lehet! Saját magam rendezgethetném az eladó könyveket, ajánlhatnék a vevőknek. Király lenne!

Képtalálat a következőre: „taylor swift you belong with me gif”

(Forrás: www.tumblr.com)

9. Mit olvasnál inkább: Csak a kedvenc műfajodba tartozó könyveket vagy inkább minden más műfajt, kivéve a kedvencedet?

Ez a kérdés jelenleg nagyon aktuális nálam, merthogy ezidáig szinte csak YA-kat olvastam szívesen, a klasszikus irodalom gondolatát is elvetettem. Most viszont rám jött egy ,,klasszikusokat akarok olvasni"-roham, miután elolvastam a Rómeó és Júliát, ami nagyon tetszett. Egyébként, ha választanom kellene, akkor csak a kedvenc műfajomba tartozó könyveket olvasnám, tehát fantasyt meg ifjúsági regényeket.

Képtalálat a következőre: „rómeó és júlia vörös pöttyös”

 

(A könyves tag forrása: https://enmarolvastam.lavx.hu/would-you-rather-melyiket-valasztanad-book-tag/)

 

Szólj hozzá