2016. júl 25.

Amie Kaufman - Meagan Spooner: These Broken Stars (Lehullott csillagok) - értékelés

írta: Hannee
Amie Kaufman - Meagan Spooner: These Broken Stars (Lehullott csillagok) - értékelés

Most egy olyan könyvről fogok írni, ami az idén jelent meg Magyarországon, és nagyon sok jót mondtak erről a könyvről. Engem a gyönyörű borítója fogott meg leginkább, ezért is kezdtem el olvasni. Következzen a These Broken Stars (valamiért angol címmel jobban tetszik nekem).

Az ​​Icarus fedélzetén ez az éjszaka is olyan, mint a többi. És egyszer katasztrófa történik: a hatalmas, luxusűrhajó valami kirántja a hiperűrből, és a jármű a legközelebbi bolygóra zuhan. Csak Lilac LaRoux és Tarver Merendsen élik túl a katasztrófát, és úgy tűnik, hogy rajtuk kívül senki más nem él az égitesten.
Lilac az univerzum leggazdagabb emberének lánya, Tarver ugyanakkor nincstelenségből indult. Fiatal kora ellenére már háborús hős, aki régen megtanulta, hogy a Lilac féle lányok csak bajt hoznak ez ember fejére. Mivel csak egymásra számíthatnak, együtt kell működniük, hogy átjussanak a kísértetés vidéken, melyen túl talán segítséget remélhetnek.
És egyszer csak, a körülmények dacára, Lilac és Tarver ráébred, hogy furcsamód volt valami haszna is annak a tragédiának, ami egymáshoz sodorta őket. Mivel a valódi világukban nem lehet közös jövőjük, így azon kezdenek el töprengeni, hogy vajon nem lenne-e jobb örökre itt maradni?
Minden megváltozik, amikor rájönnek, hogy mi a titka a lépteiket kísérő, hátborzongató suttogásnak. Lilac és Tarver talán elhagyja ezt a bolygót, de azt biztos, hogy már nem ugyanazok, akik korábban ide érkeztek.

Már egy ideje a várólistámon volt ez a könyv, aztán az Alexandra akciójának köszönhetően, én is beszereztem a regényt. Én még sosem olvastam sci-fit, de ez nem rettentett el. Titeket se rettentsen el, mert nem az a nagyon furcsa témájú könyv, bár azért akadnak benne megmagyarázhatatlan dolgok, de ezekről később...

Talán kezdhetnénk a leges legelején - vagy inkább fogalmazzak úgy, hogy a fejezetek elején? -, ahol rövid párbeszédeket olvashatunk Tarver kihallgatásából. Innen azért lehet következtetni a regény végére, de azért nem fogom konkrétan elárulni a dolgot. ;) Nagyon tetszettek ezek a dialógusok.

Mint már említettem, még nem olvastam sci-fit, így számomra nagyon fura volt, hogy nem a vízen utaznak, hanem az űrben. Volt egy Titanicos feelingem, de az pár fejezet után gyorsan el is múlt.

A főszereplőket illetően, Lilac idegesítő, Tarvert viszont megkedveltem. Alig várom már, hogy olvashassam a Tarver szemszögéből készült könyvet(ha jól olvastam, akkor lesz ilyen, bár lehet, hogy tévedek). Kicsit hasonlít a Beavatott-trilógia Négyeséhez, bár azért nagy különbségek vannak. Lilac annyira nem lopta magát a szívembe. Jó persze, néha életrevalónak tűnik, viszont sokkal több olyan esetet tudnék említeni, amikor nem volt annyira az, sőt, sokszor kényeskedett.

A regényben volt egy olyan esemény, ami számomra nagyon fura volt, és nem is értettem még meg pontosan, hogy akkor most mi is a helyzet. Onnantól kezdve jött a nagyon sci-fis rész, amit kissé értetlenkedve fogadtam.

A sztori végére egy csomó kérdésre nem kaptam választ, illetve szerettem volna még többet olvasni Lilac és Tarver ,,új" életéről. A könyvnek lesz folytatása, viszont én úgy tudom, hogy az más párokról fog szólni. Ettől függetlenül kíváncsian várom őket. Valamint még egy hír: sorozat is készül a These Broken Starsból, amire kíváncsi leszek.

A regénnyel szemben hatalmas elvárásaim voltak, többre számítottam, mint amit a könyv adott, viszont mindettől függetlenül nagyon érdekes könyv volt, és az első sci-fim.

A következő Starbound könyveknek az angol fülszövege: ITT és ITT. Tarver szemszögének fülszövege: ITT.

 

Szólj hozzá